#6 ART Racing GT 40 MKII

Team ART Racing, Ford GT40 MKII chassis P1031.

Chassis P1031 heeft een vrij drukke race carriëre achter de rug. Onder de vlag van Holman Moody finishte de auto als 3e in de 1966 Daytona 24h., gereden door  Donohue/Hansgen. De kleur wit met een mat zwarte neus. Een maand later startte P1031 in de 12h van Sebring door Shelby, kleur metallic blauw. De auto had de overwinning nagenoeg in de zak toen de auto met Dan Gurney aan het stuur in de laatste ronde met een mankement stilviel. Dat gaf de overwinning aan Miles/Ruby. P1031 had als 2e geklasseerd kunnen worden, maar hij werd gediskwalificeerd omdat Gurney de auto duwend over de streep binnenbracht.

Terug bij Holman Moody startte P1031 op Le Mans, kleur donkerblauw met witte streep en gele snor, in de handen van Andretti/Bianchi (uitgevallen). Nadien ging de auto de wereld rond als showcar, om vervolgens weer klaargestoomd te worden voor Daytona 1967, kleur: rood brons, rijders: Andretti/Ginther, uitgevallen door een kapotte versnellingsbak.

Voor Le Mans 1967 werd de auto omgebouwd tot MKIIB en werd het chassis nummer abusievelijk verwisseld met P1047 (zie info bij team Gerd P1047). De auto in lichtblauw met zwarte streep, gereden door Bucknum/Hawkins viel uit met een kapotte motor.

Na Le Mans 1967 gingen alle MKII’s en MKIV’s met pensioen, behalve P1031 die uitgeleend werd aan Ford France en nog 4 minder belangijke races heeft gereden (Mugello, Monthlery, 1000km van Parijs en de 4h van Rheims) de laatste de enige overwinning.