#38 Scuderia SRTO Ferrari Dino 206S
Scuderia SRTO, Ferrari Dino 206S chassis 008.
De Dino 206 S chassis 008 was een open versie, een zogenaamde Barchetta. Dit bewuste chassis, ingezet door N.A.R.T., was iets succesvoller dan zijn gesloten evenknie 014. In de 11 races die het in de periode 1966 t/m 1968 heeft gereden werd 2x de finish gehaald. In de handen van Ginther en Rodriguez kwam de auto als derde overall (2e in hun klasse) over de streep in 1000 km. van de Nürburgring.
De verwachtingen voor de Le Mans race van dat jaar waren dan ook hooggespannen. Helaas viel dat geheel in duigen. Met Charlie Kolb en George Follmer aan het stuur viel de auto al na 9 ronden uit met een kapotte motor. Kort daarna (14e ronde) viel de 3e en laatste Dino ook uit en de Ferrari aanval op de 2 ltr. klasse hegemonie van Porsche was mislukt.
Gereden door Charlie Kolb haalde deze auto nog een keer een 2e plaats in zijn klasse op het circuit van Lexington in 1967.
De auto in sindsdien in handen gekomen van diverse privé eigenaars en werd helaas in 2002 zwaar beschadigd tijdens een transport waarbij de vrachtauto kantelde en een Ferrari 288 GTO bovenop de Dino terechtkwam. De 206 S kon geheel gerestaureerd worden