#1 Team de Hek Ford GT 40 MKII
Team de Hek Ford GT 40 MKII chassis P1015:
Deze Ford GT40 MkII met chassisnummer 1015 heeft slechts 4 x aan een race deelgenomen en heeft 5 verschillende kleur uitvoeringen gekend. De auto werd door Shelby America Inc. in januari 1966 gecompleteerd en was toen wit van kleur met een mat zwarte neus. 1015 werd direct ingezet voor de 24h van Daytona 1966, waar het de pole position en de race won in de handen van Miles/Ruby. Ford haalde daar toen een 1-2-3 overwinning.
De volgende race was de 1966 Le Mans 24h waar de auto zijn 2e overwinning had kunnen scoren, ware het niet dat de formatie finish roet in de pret gooide. De auto werd toen bestuurd door Miles/Hulme. Kleur: licht blauw met witte strepen.
De auto werd vervolgens rood gespoten met zilveren strepen en gebruikt om intensief te testen. In 1967 werd de auto weer ingezet voor Daytona, de kleur was donkerblauw met witte strepen, gereden door Bucknum/Gardner. Dat was het jaar dat Ferrari een 1-2-3 overwinning haalde en alle Fords op 1 na uitvielen met een kapotte versnellingsbak. Een slecht afgewerkt onderdeel van de bak was de oorzaak van dit debâcle.
Voor zijn 4e en laatste race, de 1967 Le Mans 24h, werd de auto door Holman Moody omgebouwd tot MK IIB specificaties en ingezet door Ford France, kleur wit met blauwe strepen, bestuurd door Schlesser/Ligier. De auto viel uit na een crash waarbij 3 Fords werden geëlimineerd.
Na reparatie en jarenlange opslag is de auto nu in privé handen, gerestaureerd in de kleuren van Le Mans 1966.